#CityExplorer incepe cu #LondonCityExplorer

Ca sunt o impatimita a calatoriilor stii deja.

Ca de anul trecut imi pot spune “calator de profesie” si ca am facut nu mai putin de 21 de calatorii (doar in 2013) probabil ca iar stii de aici si de aici.

Ca organizez tabere tematice in care mergem impreuna sa exploram locuri noi stiu sigur ca stii!(exemple: Costa Rica Salbatica, FotoExpeditia 1 Mai in Bulgaria, FotoExpeditia din Trascau, Povesti cu scortisoara, Exploreaza Delta, Calatorii Culinare, Calator pe Valea Prahovei).

Ca imi doresc sa fac un tur in jurul lumii si ca am schitat deja planul pentru asta ti-am spus deja la inceputul anului.

Ce nu stii inca este noul meu plan “organizat” de calatorii! Iar despre el iti povestesc chiar acum! Aaa si inca ceva…planul intra in aplicare in 2 zile(pe 3 iulie dimineata mai exact!)

Cum nu imi place sa stau degeaba si permanent visez, planific si merg in calatorii (anul acesta am strans deja un buchet frumos de calatorii insa au fost atat de multe ca inca nu am gasit timp sa scriu despre ele), m-am gandit la ceva ce nu prea exista pe piata din Romania si mie mi-ar placea sa fac!

Mi-ar placea sa explorez orase foarte cunoscute (mai mici sau mai mari), insa nu ca orice turist ci mai degraba ca o persoana care vrea sa intre in sufletul acelei destinatii,  care vrea sa stea de vorba cu localnicii si sa afle povesti, traditii si obiceiuri specifice zonelor vizitate.

Cand m-am gandit la asta m-am pus pe mine in pielea unul adevarat explorator care abia asteapta sa cunoasca destinatii si mai ales oameni! Imi plac oamenii si imi plac povestile. Si sunt absolut fascinata de tot ce e specific unei tari, unei comunitati de oameni, unei culturi!

Si am mai facut ceva: am zis ca 2-3 zile (cam cat dureaza un city break obisnuit) este prea putin pentru a avea timp sa simt un oras anume asa ca am creat un concept si l-am numit #CityExplorer.

Astfel, conceptul #CityExplorer suna cam asa:

• minim 4 zile pline la destinatie (daca destinatia este din Europa; in cazul destinatiilor mai indepartate timpul va fi cu siguranta mai mare)
  • destinatia este un oras cunoscut (mai mic, mai mare) din Europa sau din lume
  • accesul este destul de bine pus la punct catre destinatia respectiva (sa pot ajunge cu avion, masina, tren, vapor, etc)
  • cazarea va fi simpla (ma multumesc cu 2-3*, chiar pe stil vechi si in camere micute, important este sa fie curat si sa aiba baie) insa neaparat va fi in inima orasului pentru a simti pulsul orasului
  • cel putin 90% din timpul petrecut in orasul respectiv voi merge pe jos (iau o marja de 10% in care accept ideea unui transport pentru ca e posubil ca unele destinatii sa aiba zone intersante si in afara oraselor respective si ar fi bine sa am cu ce ajunge acolo)
  • o parte a vizitei va include obiective turistice cunoscute insa nu aceasta va fi atractia principala (ar fi aiurea sa merg la Paris si sa ocolesc Turnul Eiffel, nu?)
  • voi merge in locurile frecventate mai mult de localnici si nu de turisti (bineinteles, unele locuri sunt comune insa eu le voi cauta in special pe acelea preferate de localnici)
  • voi interactiona cu localnicii ori de cate ori pot si chiar voi cauta o persoana care sa  imi arate locul respectiv (un localnic)
  • voi manca mancare specifica si voi bea bauturi locale (bineinteles, ambele cu limita!)
  • voi cauta povestea autentica a orasului pentru a ti-o povesti

In mare cam asta imi doresc de la #CityExplorer. Posibil ca in timp sa se mai adauge cate ceva ins acu siguranta cele scrise mai sus vor sta la baza vacantei respective.

Cand am creionat conceptul am enumerat cateva destinatii foarte cunoscute dintre care am ales: Paris, Londra, Amsterdam, Barcelona, Lisabona, Praga… Pana la urma am ales Londra (trebuie sa recunosc, faptul ca am gasit biletele de avion foarte accesibile a fost un lucru care a contat mult!) pentru ca aveam de gand sa merg in mijlocul verii si nu doream sa fie foarte cald.

Visam demult la Londra:

• la o capitala in care sa merg pe jos cat vad cu ochii si orasul sa nu se termine.
  • la o capitala cu o istorie bogata despre care sa aflu multe la fata locului
  • la un oras cu o arhitectura veche, cu cladiri chic care sa se potriveasca de minune prezentului
  • la o capitala pe care sa o simt “ca altadata”, sa pierd notiunea timpului si sa ma simt ca intr-o poveste

Pentru mine toate acestea duc la… Londra. Am studiat orasul asta pentru prima oara acum multi ani, in timpul orelor de limba engleza cand ii descopeream istoria, arhitectura si pe Shakespeare, bineinteles. Am ramas de atunci cu gandul la capitala de pe malul Tamisei, la London Eye si la Madame Tussauds.

Asa ca mi-am pus in minte ca vreau sa merg  sa explorez orasul asa cum imi place mie mai mult: cu harta in brate, mergand numai pe jos, pierzandu-ma pe strazile Londrei si descoperind orasul asa cum este pentru londonezi si nu pentru turisti.

Plec pe 3 iulie si ma intorc pe 9 iulie. Voi avea 5 zile si jumatate petrecute efectiv in Londra si mi-am schitat deja planul pentru 4 zile. Cealalta zi si jumatate ramasa o las libera! Ma las surprinsa de imprejurari si astept sa vad ce se va intampla!

Planul meu include numai explorarea Londrei pe jos si interactiunea cu lucrurile obisnuite de aici.

Am ales un hotel situat central, in apropiere de statia de metrou Victoria asa ca voi fi in inima orasului tot timpul!

Planul pe zile include atat o plimbare de dimineata incepand cu ora 7 cand londonezii merg la lucru (sunt tare curioasa care este ritmul traficului la aceasta ora), cat si o iesire sambata seara pentru a incerca viata de noapte de aici. Voi ajunge cu siguranta sa urc in London Eye pentru ca iubesc fotografiile panoramice, ma voi plimba pe malul Tamisei aproape in fiecare zi, voi merge sa soptesc si eu ceva la St Paul’s Cathedral, voi vedea arhitectura Londrei cu Buckingham Palace, Big Ben, Tower of London, Tower Bridge si Westminster Abbey si voi vedea cum este si Trafalgar Square dar si The Mall si cartierul Soho.

Mi-am facut o idee despre tururile generale si ce as mai putea vizita si face in Londra insa am combinat mai multe locuri si a rezultat un tur personalizat pentru un adevarat explorator.

Trebuie sa stii ca de data asta plec la Londra fara prea multe bagaje asa ca voi transmite live numai pe Facebook, Twitter si Instagram, urmand ca aici pe blog sa revin cu mai multe detalii si mai ales fotografii cand ma intorc.

Voi transmite live folosind hastagurile #LondonCityExplorer, #CityExplorer si #TravelWithaSmile.

Bineinteles, nu voi uita de fotografii!

Pentru ca fotografia este una din pasiunile mele, nu putea rata ocazia de a face fotografii la Londra. Asa ca pentru prima data voi testa un aparat foto Nikon D3300.

De obicei folosesc DSLR-uri ceva mai avansate (D7100) insa D3300 m-a facut curioasa inca de cand a aparut si nu am gasit timp pana acum sa il testez. Fata de varianta anterioara, D3200, acesta este mai mic, mai usor (are 410g), are un ISO de pana la 12800 (fata de 6400 la D3200), cateva efecte speciale (vedere nocturna, culoare selectiva, HDR, panorama).

Sa mai spun ca a contat mult de tot faptul ca aparatul e micut si usor? Voi merge mult pe jos cu rucsacul in spate, minim 10-15 km pe zi..asa ca echipamentul foto trebuie sa fie neaparat usor!

Eu te salut si ne auzim live din Londra!

About

Travel with a Smile este locul în care călătorești virtual în destinațiile în care am călătorit eu și locul în care ai posibilitatea să împrumuți idei de călătorie pe care să le pui apoi în practică. Și asta pentru că toate călătoriile mele sunt însoțite de povești.

8 Comments

• Da, cu siguranta o sa imi placa mult. Deja nu mai am rabdare! De 2 zile aproape ca nu fac altceva decat sa caut informatii si sa fac trasee prin Londra (pe harta)

• Nu am avut ocazia pana acum sa vizitez Londra. Mi se pare un oras atat de frumos si magnific! Sper ca pe viitor sa reusesc sa ajung si eu si cand o sa reusesc o sa revin sa te intreb si sa ma ajuti la ce pot sa vizitez!